Kanapki z pastą pomidorową i szprotkami

Danie, które wykluczy nas z życia towarzyskiego na co najmniej kilka godzin, jednak warto znaleźć dla niego miejsce w menu.  Szprotki są świetnym źródłem kwasów omega 3, białka czy wapnia. Co jednak najważniejsze są najmniej zanieczyszczonymi rtęcią rybami morskimi - mogą je spokojnie jeść nawet kobiety w ciąży.


Składniki: 
(4 kromki)

4 kromki pieczywa pełnoziarnistego
2 pomidory
1/2 cebuli
12 wędzonych szprotek
sól
oliwa do smażenia

Przygotowanie:

Cebulkę siekamy w kostkę. Pomidory parzymy wrzątkiem, obieramy ze skórki, wycinamy muszkę i kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, szklimy cebulkę (ok. 10 min na małym ogniu). Dodajemy pomidory, zwiększamy ogień na duży. Smażymy około 10 minut aż pomidory rozkruszą się, a soki wyparują. Kiedy pomidory przypominają pastę, zdejmujemy z ognia i solimy do smaku. Pastę studzimy. Chłodną pastą smarujemy kromki chleba, a na nią kładziemy szprotki.





Komentarze