Misa Buddy z soczewicą i szparagami

Misa Buddy, to nic innego jak okrągła miska wypełniona po brzegi kolorowymi produktami dobrej jakości, które w całości stanowią zbilansowany, zdorwy i pełen wartości odżywczych posiłek.  Jeśli chcecie poczytać więcej o Buddha Bowl - dajcie znać. A teraz przepis. :)

Składniki (na 1 miskę):

garść szpinaku
5 łyżek ugotowanej soczewicy (wybrałam zieloną)
połówka batata
3 szparagi 
kilka pomidorków koktajlowych
łyżeczka szczypiorku
ząbek czosnku
łyżeczka masła klarowanego
sok w połówki cytryny
3 łyżki oliwy
pół łyżeczki miodu
duża szczypta kurkumy
szczypta papryki
sól
pieprz

Przygotowanie:

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. Do naczynia żaroodpornego wkładamy szparagi i połówkę batata pokrojoną na ćwiartki. Skrapiamy oliwą, solimy. Pieczemy do miękkości ok. 35-40 min. Soczewice gotujemy zgodnie z instrukcją. Po ugotowaniu płuczemy i odcedzamy. Ząbek czosnku kroimy w cieniutkie plasterki. Na patleni rozgrzewamy łyżeczkę masła, wkładamy czosnek - czekamy aż uwolni aromat. Następnie dodajemy soczewicę, dużą szczyptę kurkumy oraz papryki (jeśli na etapie gotowania nie dodawaliśmy soli do soczewicy, to dodajem ją teraz). Smażymy przez 7-10 minut na średnim ogniu, co chwila mieszając. Pomidorki koktajlowe kroimy na ćwiartki, siekamy szczypiorek. Przygotowujemy sos: mieszamy 2 łyżki oliwy z sokiem z połówki cytryny, połową łyżeczki miodu, solą i pieprzem. 
Do miski wkładamy kolejno: garść szpinaku, przesmażoną z czosnkiem soczewice, pokrojonego w kostkę pieczonego batata, pieczone w całości szparagi, pokrojone pomidorki. Całość posypujemy szczypiorkiem i skrapiamy sosem (nie używamy całego sosu - miskę wystraczy dosłownie skropić).





Komentarze